Урлагийн маркетингийн менежмент

Батлав. СС, СҮТ-ийн эрхлэгч                                    Ж.Эрхэмтөгс
 “УРЛАГИЙН МАРКЕТИНГИЙН УДИРДЛАГА(С.АМ331)”           
   ХИЧЭЭЛИЙН КАЛЕНДАРЬЧИЛСАНТӨЛӨВЛӨГӨӨ
2016 он 09 сар 05 өдөр                                                           2016-2017 оны хичээлийн жил
Хичээл заах багш:
П.Баасанжаргал (Магистр)
Хичээлийн багц цаг
3
Цахим шуудан:
Сургалтын хэлбэр:
Өдөр, Эчнээ
Цахим хуудас:
Улирал:
Намар
Ажлын өрөө:
209
Зөвлөгөө өгөх гараг, цаг:
Лхагва, 15:00-17:00
Ажиллах цаг:
ДавааБаасан, 9:00–18:00
Зөвлөгөө өгөх өрөө:
СС, 205 тоот
Лекцийн төлөвлөгөө:
Д/х
Хичээлийн сэдэв
Цаг
Хугацаа, сар өдөр
СУМIII
I
Удиртгал хичээл
2
09.05
II
Маркетингийн удирдлагын тухай ойлголт
2
09.12
III
Маркетингийн мэдээлэл, судалгааны систем
2
09.19
IV
Маркетингийн орчин, маркетингийн орчны  шинжилгээ
2
09.26
V
Стратеги төлөвлөлт болон маркетингийн төлөвлөлт
2
10.03
VI
Хэрэглэгчийн зах зээлийн шинжилгээ
2
10.10
VII
Бизнесийн  зах зээлийн шинжилгээ
2
10.17
VIII
Өрсөлдөгчийн шинжилгээ
2
10.24
IX
Зах зээлийн сегментийг толорхойлох, зорилтот зах зээлийг сонгох
2
10.31
X
Бүтээгдэхүүн, бүтээгдэхүүний стратеги
2
11.07
XI
Үнийн стратеги, үнийн хөтөлбөр боловсруулах
2
11.14
XII
Маркетингийн сувгуудыг удирдах
2
11.21
XIII
Маркетингийн харилцаа, идэвхижүүлэлтийн үйл ажиллагааг  удирдах
2
11.28
XIV
Маркетингийн алба, түүнийг зохион байгуулах
2
12.05
XV
Үйлчилгээний  маркетинг,
Нийгмийн маркетингийн тухай  ойлголт
2
12.12
XVI
Дүгнэлт хичээл
2
12.19


32

Семинарын төлөвлөгөө:
Д/х
Хичээлийн сэдэв
Цаг
Хугацаа, сар өдөр
СУМIII
I
Удиртгал хичээл
2
09.07
II
Маркетингийн удирдлагын тухай ойлголт
2
09.14
III
Маркетингийн мэдээлэл, судалгааны систем
2
09.21
IV
Маркетингийн орчин, маркетингийн орчны  шинжилгээ
2
09.28
V
Стратеги төлөвлөлт болон маркетингийн төлөвлөлт
2
10.05
VI
Хэрэглэгчийн зах зээлийн шинжилгээ
2
10.12
VII
Бизнесийн  зах зээлийн шинжилгээ
2
10.19
VIII
Өрсөлдөгчийн шинжилгээ
2
10.26
IX
Зах зээлийн сегментийг толорхойлох, зорилтот зах зээлийг сонгох
2
11.02
X
Бүтээгдэхүүн, бүтээгдэхүүний стратеги
2
11.09
XI
Үнийн стратеги, үнийн хөтөлбөр боловсруулах
2
11.16
XII
Маркетингийн сувгуудыг удирдах
2
11.23
XIII
Маркетингийн харилцаа, идэвхижүүлэлтийн үйл ажиллагааг  удирдах
2
11.30
XIV
Маркетингийн алба, түүнийг зохион байгуулах
2
12.07
XV
Үйлчилгээний  маркетинг,
Нийгмийн маркетингийн тухай  ойлголт
2
12.14
XVI
Дүгнэлт хичээл
2
12.21


32




Бие даалтын төлөвлөгөө:
Д/x
Сэдэв, агуулга,
Аргазүй, шалгуур үзүүлэлт
Оноо
Хугацаа, сар өдөр
Явц
Тайлан
СУMMIII
II
Б1
Мэргэжлийн орчуулга хийнэ. (Marketing management)
1.    Орчуулгын  сэдвийг сонгох
2.    Мэргэжлийн үг хэллэгийг ашигласан байх
3.    Найруулга зүйг  анхаарах
4.    Сэдвээ эзэмшсэн байдал
5.    PPT бэлтгэсэн байдал
5
5
09.14
III
09.21
IV
09.28
V
10.05
VI
10.12
VII
10.19
VIII
10.26
IX
11.02
X
11.09
XI
11.16
XII
11.23
XIII
11.30
XIV
12.07
V
Б2
Бие даалтын ажлыг гүйцэтгэх бэлтгэл ажил
·      Сонгон авсан байгууллагын менежер эсвэл холбогдох албан тушаалтантай  биечлэн уулзаж бие даалтын ажлын хүрээнд  маркетингийн төлөвлөгөө  бичих тухайгаа урьдчилсан ярилцаж, зөвшөөрөл авч  багшид тэмдэглүүлэн, зөвөлгөө авах. (Бие даалтын ажлын явцад сонгосон байгууллагыг дахин солих боломжгүй болно.)
·      Сонгосон компанийн товч танилцуулгыг 2 хүртлэх хуудсанд багтаан хийх. Танилцуулгад  компанийн зах зээлд тогтвортой ажиллаж  ирсэн хугацаа, компанийн  бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний  төрөл, онцлог,  борлуулалтын мэдээлэл зэргийг заавал  тусгасан байх шаардлагтай.
·      Салбарын онцлог, хөгжил, цаашдын хандлагын талаар судлах, сонгосон байгууллагын салбарын судалгааг  хийж, тухайн  байгууллагын салбартаа  эзлэх байр  суурь, бизнесийн өнөөгийн байдал  болон цаашдын хандлагыг  судалсан байх.
1
-
10.05
VI

Макро орчны судалгаа
·      Сонгон  авсан байгууллагын/бүтээгдэхүүний үйл ажиллагаанд нөлөөлөх эдийн засаг, улс төр, эрх зүй, хүн ам, байгаль орчин, технологийн  хүчин зүйлсийг судлаж, судалгааны  үр дүнг нэгтгэн багшаас тохирох үнэлгээ, шаардлагатай зөвөлгөөг авах.
1
-
10.12
VII

Микро орчны судалгаа
·      Сонгон  авсан байгууллагын/бүтээгдэхүүний Зах зээлийн өрсөлдөөн, нийлүүлэгчид ба хэрэглэгчдийн талаарх мэдээлэл, борлуулалт, үнэ, бүтээгдэхүүн, хуваарилалт, идэвхижүүлэлтийн талаар компанийн бодлого одоогийн нөхцөл байдлыг судлаж, судалгааны  үр дүнг нэгтгэн багшаас тохирох үнэлгээ, шаардлагатай зөвөлгөөг авах.
·      Дээрх  хүчин зүйлсийг судлахдаа  гол өрсөлдөгч байгууллагуудтай харьцуулан судална.
1
3
10.19
VIII
Б3
Нөхцөл байдлын шинжилгээ
·      Өмнөх  хэсэгт цуглуулсан мэдээлэлд шинжилгээ хийснээр байгууллагын давуу болон   сул талуудыг, гадны аюул занал, боломжуудыг тодорхойлно. Нөхцөл байдлын шинжилгээг SWOT(давуу  болон сул талууд, гадны  аюул занал, боломж) шинжилгээ, Бостон Консалтинг группын  матрицаар (бизнесийн борлуулалтын өсөлтийн байдал, зах зээлд эзлэх байр суурь) шинжилгээ хийсэн байна.
1
-
10.26
IX

Зорилго, зорилт
Сегментчлэл
·      Маркетингийн зорилго, зорилт: Сонгон авсан байгууллагын эрхэм зорилгыг  судлаж, улмаар зорилтот зах зээл, нөхцөл байдлын шинжилгээндээ тургуурлан зорилгоо тодорхойлно.
·      Маркетингийн зорилтууд нь байгууллагын  ашигт  ажиллагаа, борлуулалтын өсөлт, зах зээлд  эзлэх  хувь хэмжээг нэмэгдүүлэхэд  чиглэсэн  байхаар  тодорхойлсон байх. Эдгээр  зорилтууд  нь шаталсан, хэмжигдэхүйц, биелэгдэх боломжтой, дэс дараалласан, ойлгомжтой  байх  шаардлагатай.
1

11.02
X

·      Сонгон  авсан байгууллагын/бүтээгдэхүүний  Зорилтот хэрэглэгчидээ тодорхойлж, зах зээлээ  сегментчилнэ.
·      Тухайн байгууллагын онцлог, нөхцөл байдалд тохирох сегменчлэлийг зарчмыг сонгож Манай  хэрэглэгч  хэн бэ? Тэд ямар  бүтээгдэхүүн үйлчилгээ  хүсч байна вэ гэдгийг тодорхойлсон байна.
1
2
11.09
XI

Өрсөлдөгчийн стратеги
·      Сонгон  авсан байгууллагын/бүтээгдэхүүний  Өрсөлдөгчдийн судалгаа хийсний үндсэн дээр өрсөлдөгчдөд тохирох  стратегийг  сонгоно.
·      Манай өрсөлдөгчид тэр дундаа  гол өрсөлдөгчид хэн бэ, Өрсөлдөгч  ямар стратегийг баримтлаж  байна вэ, Өрсөлдөгчийн зорилт, сул ба хүчтэй  тал нь юу вэ, өрсөлдөгчийн эсэргүүцэл үзүүлэх байдал зэргийг  судласан  байна.
1
-
11.16
XII

Маркетингийн хольцийн стратеги
·      Сонгон  авсан байгууллагынзорилтот  зах зээлийн сегментүүд болон өрсөлдөгчөө тодорхойлсны  үндсэн дээр зорилтот зах зээлийн хэрэгцээг хангах  ямар бүтээгдэхүүн байх вэ, зорилтот зах зээлийн хэрэгцээг хангах бүтээгдэхүүнийг хэрэглэгчдэд хэрхэн хүргэх вэ, манай  бүтээгдэхүүн ямар үнэтэй байх вэ, бүтээгдэхүүнийг хэрэглэгчдэд хэрхэн таниулж, худалдан авалт хийхэд нь ятгаж, сануулах  вэ гэдгийг шийдвэрлэсэн байвал зохино.
1

11.23
XIII

Үйл  ажиллагааны хөтөлбөр
·      Үйл  ажиллагааны хөтөлбөр  нь ямар ажлыг хэн, хэзээ, хэрхэн гүйцэтгэх вэ гэдгийн нарийвчлан тодорхойлсон  байх ба зорилтот зах зээл, маркетингийн зорилтдоо хүргэх, стратегээ хэрэгжүүлэх үйл ажиллагааны  нарийвчилсан хөтөлбөрийн маркетингийн холцийн элемэнтүүдийн дагуу хийсэн байна.
1

11.30
XIV

Төсөв, Хяналт
·      Маркетингийн төсвийг бүтээгдэхүүний  дундаж үнэ ба  борлуулалтын таамаглал дээр тулгуурлан борлуулалтын орлоыгн хэмжээг урьдчилсан байдлаар гаргасан байна.(борлуулалтын нийт орлого, нийт зардал, ашгийн хэмжээг тодорхойлсон байна)
·      Төлөвлөгөөний  биелэлтэд тавих хяналтын төлөвлөгөөг сар, улирал, жилээр хийсэн байна.
1
5
12.06



10
10

Нийт оноо
20

Тайлбар: Хугацаахоцорсонматериалыгхүлээжавахгүй.
Явцын сорилынтөлөвлөгөө:
Сорил
Агуулга
I
·         Маркетингийн удирдлагын тухай ойлголт
·         Маркетингийн мэдээлэл, судалгааны систем
·         Маркетингийн орчин, маркетингийн орчны  шинжилгээ
·         Стратеги төлөвлөлт болон маркетингийн төлөвлөлт
·         Хэрэглэгчийн зах зээлийн шинжилгээ
·         Бизнесийн  зах зээлийн шинжилгээ
II
·         Өрсөлдөгчийн шинжилгээ
·         Зах зээлийн сегментийг толорхойлох, зорилтот зах зээлийг сонгох
·         Бүтээгдэхүүн, бүтээгдэхүүний стратеги
·         Үнийн стратеги, үнийн хөтөлбөр боловсруулах
·         Маркетингийн сувгуудыг удирдах
·         Маркетингийн харилцаа, идэвхижүүлэлтийн үйл ажиллагааг  удирдах
·         Маркетингийн алба, түүнийг зохион байгуулах
·         Үйлчилгээний  маркетинг,
·         Нийгмийн маркетингийн тухай  ойлголт
Тайлбар: Явцын сорил болон батлах шалгалт өгөөгүй оюутнаас нөхөж авахгүй.

Хичээлийн үнэлгээ: Нийт 100 хүртэлх оноогоор дараах байдлаар дүгнэнэ.
Үзүүлэлт
Оноо
Үнэлгээний шалгуур үзүүлтүүд
Ирц                          
10
91 - 100% бол 10 оноо,
71 - 90%   бол 8оноо,   
51 - 69%   бол6оноо,
31 - 50%   бол4оноо,
11 - 30%   бол2оноо,
01 - 10%   бол1оноо,
Бүтээлч байдал 
10
Бүтээлч байдлыг үнэлэхдээ 1 удаагийн хичээл дээр 0.5 хүртэл оноог өгөх ба дараах шалгуур үзүүлэлтүүдийг харгалзана. Үүнд:
·      Багшийн өгсөн үүрэг даалгаврын биелэлт, төлөвшсөн, хариуцлагатай байдал,
·      Хичээлийн оролцоо, бүтээлч хандлага, идэвхи, санаачлагатай байдал,
·      Багуудын илтгэлтэй холбоотой оновчтой асуулт тавьж, санал хэлж буй байдал,
·      Багаар ажиллах, манлайлал, хамт олонд эерэгээр нөлөөлөх байдал,
·      Онолын мэдлэгийн эзэмшилт, практикт ашиглаж буй чадвар, ахицын байдал,
·      Гадаад хэлээр мэргэжлийн материал ашиглах чадвар, ахицын байдал,
Хичээл дээр утсаар оролдох (ярих, тоглох, гм), бохь зажилах, өөр хичээл болон хичээлд хамааралгүй зүйл хийх,бусдын суралцахад саад болохуйц үйлдэл, эс үйлдэхүй зэрэг ёс зүйгүй үйлдэл бүрд -0.5 оноог өгнө.
Явцийн сорил
20
VII, XIII долоо хонгуудад нэгдсэн байдлаар шалгалтыг авна.
Бие даалт      
30
Улиралын явцад 3 удаа бие даалт хийх ба тогтоосон хугацаанд семинарын хичээл дээр явцыг танилцуулж, багшид тайланг хураалгаж оноог цуглуулна.
Батлах шалгалт
30
Бие даалтын ажлын хүрээнд хийсэн бүтээгдэхүүний маркетингийн төлөвлөгөөг  илтгэх хэлбэрээр өгнө.
                      

Боловсруулсан багш:                           П.Баасанжаргал



No comments: